Anastasia Kovalenok
- Associate Professor:Graduate School of Business / Department of Marketing
- Anastasia Kovalenok has been at HSE University since 2017.
Education and Degrees
- 2023
Candidate of Sciences* (PhD)
HSE University - 2017
Master's in Management
HSE University
According to the International Standard Classification of Education (ISCED) 2011, Candidate of Sciences belongs to ISCED level 8 - "doctoral or equivalent", together with PhD, DPhil, D.Lit, D.Sc, LL.D, Doctorate or similar. Candidate of Sciences allows its holders to reach the level of the Associate Professor.
Awards and Accomplishments
Winner of the HSE University Best Russian Research Paper Competition – 2022
Young Faculty Support Programme (Group of Young Academic Professionals)
Category "New Lecturers under 30" (2018-2019)
Courses (2023/2024)
- Research Seminar on Thesis Preparation (Bachelor’s programme; Graduate School of Business; 4 year, 2, 3 module)Rus
- Past Courses
Courses (2019/2020)
- Introduction to Marketing (Bachelor’s programme; Graduate School of Business; 1 year, 3, 4 module)Rus
- Marketing Research (Bachelor’s programme; Graduate School of Business; 3 year, 1, 2 module)Rus
- Project Seminar (Master’s programme; Graduate School of Business; 2 year, 1 module)Rus
Publications11
- Book Березка С. М., Ковалёнок А. Ю., Шамалова А. Ю., Старченко В. М., Широкова П. И., Косоногов В. В., Ветрова Т. В., Шестакова А. Н. Рынок нейромаркетинговых исследований: компании, технологии, практика применения и перспективы развития / Под общ. ред.: С. М. Березка, А. Ю. Ковалёнок. М. : Издательский дом НИУ ВШЭ, 2023.
- Article Gorin A., Nedelko A., Kosonogov V., Vakhviuainen M., Moiseeva V., Tugin S., Klucharev V., Shestakova A. N400 correlate of brand associations // Journal of Economic Psychology. 2022. Vol. 90. Article 102506. doi
- Article Grigoriev A., Jung V., Nedelko A., Verdonck L. Comprehensive Gain Sharing Maximizing Satisfaction in Supply Chain Collaborations // Russian Management Journal. 2021. Vol. 19. No. 4. Article 1. (in press)
- Book Кусраева О. А., Ребязина В. А., Манин А. В., Бузулукова Е. В., Неделько А. Ю., Твердохлебова М. В. Методические указания для подготовки курсового проекта "Маркетинговый план". М. : Высшая школа бизнеса НИУ ВШЭ, 2021.
- Chapter Nedelko A., Tretyak O. How to stimulate consumer orientation toward healthy foods using sugar tax, in: Proceedings of the European Marketing Academy Issue 49th. EMAC, 2020. Ch. 63779. P. 1-10.
- Article Неделько А. Ю., Третьяк О. А., Лаврова А. Ю. Потребительский выбор продуктов питания: факторы, текущее состояние и ожидаемые изменения // Российский журнал менеджмента. 2020. Т. 18. № 4. С. 605-642. doi
- Article Неделько А. Ю., Третьяк О. А. Ориентация потребителя на здоровое питание: обзор литературы и разработка модели согласования интересов участников рынка // Российский журнал менеджмента. 2019. Т. 17. № 2. С. 203-232. doi
- Chapter Nedelko A. Neuromarketing research as method for brand association’s perception, in: CENTER FOR BUSINESS & INDUSTRIAL MARKETING. SUSTAINABLE BUSINESS MODELS: INTEGRATING EMPLOYEES, CUSTOMERS AND TECHNOLOGY. Madrid : , 2018. P. 268-271.
- Preprint Grigoriev A., Geyskens K., Holtrop N., Nedelko A. Optimal policy design for the sugar tax / Cornell University. Series "Working papers by Cornell University". 2018. No. 07243.
- Article Неделько А. Ю. Возможности и ограничения использования методов нейромаркетинга // Управленческие науки. 2018. Т. 8. № 4. С. 77-83. doi
- Preprint Nedelko A., Лупова О. А., Gorin A., Kuznetsova A., Klucharev V., Shestakova A. AN ANALYSIS OF BRAND ASSOCIATION PERCEPTION USING N400 EVOKED POTENTIAL / Издательский дом НИУ ВШЭ. Series WP BRP "PSYCHOLOGY". 2017. No. 77.
Conferences
- 2019XX Апрельская международная научная конференция по проблемам развития экономики и общества (Москва). Presentation: Многоуровневое моделирование как инструмент для оптимизации ценовой политики компаний и налоговой политики государства
41st Annual ISMS Marketing Science Conference. Presentation: Multi-level Modelling as a Tool Governing Consumer Buying Behavior
- 2018XIX Апрельская международная научная конференция по проблемам развития экономики и общества (Москва). Presentation: Возможности использования нейромаркетинга как способа изучения восприятия брендов
CBIM Academic Conference (Center for Business & Industrial Marketing) (Мадрид). Presentation: Neuromarketing research as method for brand associations perception
- 2017XVIII Апрельская Международная конференция по проблемам развития экономики и общества (Москва). Presentation: Новые направления развития маркетинга: вызовы и перспективы